Título: Tráfico marítimo e fluvial nos portos do sur da provincia de Pontevedra (séculos XIII-XVII)
Autor: Ernesto Iglesias Almeida
Editorial: Toxosoutos
Año: 2006
Índice
Limiar ........ ............ .................. ......... .. ........ ........ ..... ..... .................. .. ............. ....... 5
Introdución ...... ... .. ..... .. .. ....... ...... .... ... ... ... ....... ... .... ... ... ....... ..... .... ......... ...... ......... 9
A antigüidade .......... ... .... ...... .... ...... ... ..... .... ..... ..... .... .... .. ... ............... .................. 13
Os portos da ría de Vigo: Vigo, Bouzas, Redondeia e Cangas ....... .... .. .. .. ...... 19
O porto de Baiona .............................. .......... .. ........ .... ......... .... ........ ...... ............ 29
Corsarios das costas galegas ................. ...... .. .. ...... .... ................... .... .. .... .. ...... .. .. 37
As embarcacións .... ........ ...... ... ..... ....... ... .... ...... ........ ..... ......... .. ...... ... ... ... ...... ..... 43
A navegación e pesca no río Mino .................................. .. ..... .. .... ......... .. ......... 57
Os "portos" de Tui, tráfico de cabotaxe e pesca ...... .. .. ... ...... ... .... .... ............. ... 61
As barcas de pasaxe a Portugal no río Miii.o ....... ...... .... .. .. .. .. ........................... 73
Apéndices .... .. ...... ..... .. ...... ... ......... ... .. ............. .. .. ...... .. .. ... .... ..... ...... .... ... ..... ........ 85
Tráfico marítimo e fluvial nos
portos do sur da provincia de
Pontevedra.
O presente libro constitúe unha importante
achega histórica sobre un tema pouco
estudado en Galicia e, en particular, no sur
da provincia de Pomevedra e fronte.ira con
Portugal. Non se cingue só ao tráfico de
persoas e mercadorías, senón que tamén
coma con capítulos dedicados á piratería nas
nosas costas, aos diferentes tipos de
embarcacións e á pesca no Miño (ocupación
rendible amano: lamprea, salmón, anguia,
sollos (esturións), sollas, zamborcas,
mei.xóns ou angulas, etc.). Complemémase
cun amplo apéndice de documentos na súa
maioría inéditos, procedentes de protocolos
notaríais e dos arquivos catedralicio e
diocesano de Tui.
Unha obra de obrigada consulta para cantos
queiran coñecer a historia do tráfico
marítimo e fluvial en Galicia nas idades
Media e Moderna e, en particular, no
territorio do bispado de Tui (agora
denominado de Tui-Vigo), ao que pertence
toda a orela sur da ría de Vigo, a costa
atlántica entre Baiona e a foz do Miño e o
treito navegable <leste río. Os porros máis
i.mportantes eran os de Baiona, Vigo,
Redondela e Bouzas.
Ernesto Iglesias Almeida
Naceu en Tui en 1938 e cursou estudos na
Escola de Altos Estudos Mercanús de A
Coruña. Dende 1976 colabora na montaxe
do Museo e Arquivo Histórico Diocesano de
Tui, encargándose <leste arquivo e do
catedralicio ata a xubilación en 2003.
Membro do Instituto Cultural Galaico
Minhoto e Cronista Oficial da cidade de Tui.
Tomou parte en congresos e coloquios,
contando con máis dun centenar de artigos
e traballos en revistas cienúficas e xornais.
É autor, entre outras, das seguintes
publicacións: Los anliguos "portas" de Tui y
Lar bafC(Lf de pasqje aPorrugal ( 1984),
Notas históricas del Bai:m Miño:puertos,
barcasypesqueras(l988),Arteyarcistas en
la anJigua di6cerisde Ttti ( 1989),Evocaaon
de la Ciudad de Tuiy .SUJ antiguas nín.s
(1990),La imprenta en Tui(1995),Anconio
del Vdlar, tm gran artista redorzdelano
( 1999), La Cefrefza de San Telmo, paLrono
de la ciudad de Tuiy .su obispado (2001 ),
E! monasteno de fas Hermanas Clarisas de
Tui (2002), Guía monumental y arástica de
la ciadad de Tui (2003),Artepopu!ar
ruden.se (2004), etc.
ISBN